عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان کرمان تشریح کرد:
نقش خطیر روابط عمومی ادارات در جهاد تبیین
با سخنرانی مقام معظم رهبری، «جهاد تبیین» مورد تأکید قرار گرفت؛ دستورکار مهمی که هدفش مقابله با انحراف و تحریف در گفتمان انقلاب اسلامی است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، دکتر جواد نگارستانی عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان کرمان و مسئول اداره روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان جهاد تبیین را یک وظیفه دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب میفرمایند «جهاد تبیین یک فریضه قطعی و یک فریضه فوری است» لذا اجرای صحیح آن از واجبات به شمار میآید چراکه معنای جهاد در اسلام کاملاً مشخص است و انتخاب این کلیدواژه از سوی مقام عظمای ولایت نشاندهنده میزان اهمیت و ترسیمکننده استراتژی اجرای جهاد تبیین میباشد.
وی با اعلام اینکه لازم است ظرفیتها و موفقیتهای انقلاب اسلامی بیش از گذشته تبیین شود، گفت: جهاد تبیین بزرگترین جهاد در پیشگاه خدا در جهت پاسخگویی به شبهه افکنان و دشمنان است.
دکتر نگارستانی با اشاره به اینکه روابط عمومی باید در میدان فعالیت های ادارات، نقش اثرگذار خود را ایفا نماید، افزود: تقویت جایگاه روابط عمومی بیش از هر چیز مرهون تعامل و همکاری فعال مدیران و کارکنان روابط عمومی است.
وی نقش روابط عمومی در جهادتبیین را راهبردی اعلام کرد و افزود: جهاد تبیین بیش از هرچیز بر رسانه تمرکز دارد زیرا همواره شاهد جنگ عظیم رسانه ای و تبلیغاتی بر علیه نظام از سوی دشمنان قسم خورده انقلاب هستیم و لازم است تا روابط عمومی ها با جهاد تبیین ضمن اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب، با همه ظرفیت و توان با جنگ نرم دشمنان و بدخواهان ملت ایران مقابله نمایند.
دکتر نگارستانی عنوان کرد: روابط عمومی روزآمد، کنشگر و دارای تخصص بروز که آموزش های لازم را دریافت نموده است، میتواند با ارائه پیشنهادهای کارشناسی شده و مشاوره های نافذ و موثر به مدیران و نیز مدیریت افکار عمومی در جامعه با انتشار جوابیه و بیانیه و رصد روزانه اخبار، توطئه های دشمن را در انتشار اخبار غلط و وارونه جلوه دادن فعالیتهای صورت گرفته در نظام جمهوری اسلامی را خنثینماید.
وی افزود: روابط عمومی ادارات خط مقدم مقابله با شبهات ایجاد شده توسط دشمن در حوزه کاربردی و عملکردی آن ادارات می باشند که لازم است در جهت روشنگری افکار عمومی بدون جهتگیری خاصی عمل نماید.
عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان کرمان افزود: روابط عمومی یک ارگان بعنوان پل ارتباطی با ایجاد بستر مناسب سبب انتقال درست پیام یک سازمان و روشن کردن بهره برداران سازمان از اهداف و برنامه های ادارات و نیز همراه کردن آنان با سازمان و انجام موارد مشترک مربوط توسط مخاطبان بنحو احسن می گردند.
وی افزود: برای موفقیت در جهادتبیین باید مدیران دستگاه از صدر تا ذیل از مدیر روابط عمومی حمایت نمایند و باید تمامی پروژهها(کیفی یاکمی)همراه با بسته رسانهای متناسب همراه باشند و لازمه آن تخصیص اعتبار خاص رسانهای برای برنامه های روابط عمومی می باشد.
این مقام مسئول بیان کرد: به روز بودن روابط عمومی و هماهنگ بودن با پیشرفت های فناوری و ابزارهای رسانه ای (برخورداری از امکانات نرم افزار و سختافزار بروز) و دارا بودن مؤلفه افکارسنجی و مخاطب پژوهی جزو استراتژی های مهم روابط عمومی برای حفظ جایگاه خود و کمک به ارتقای جایگاه روابط عمومی آن مجموعه می باشد زیرا این روابط عمومی دارای کارشناسان زبده ای است که تحلیل و آنالیز روزانه، هفتگی و ماهانه اخبار را انجام دهند و در تصمیمگیری مدیران موثرند.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تقویت تخصص های روزآمد و بهره مندی روابط عمومی ها از آموزش های لازم تاکید کرد و گفت: از شاخصهای روابط عمومی پویا ملازم هم بودن «دقت وسرعت» و تولید محتوا بر پایه دادههای صحیح و ارایه مناسب به رسانه می باشد که سبب می شود آن روابط عمومی مرجع به حساب امده و از تمامی شایعات و اخبار غلط جلوگیری نماید.
وی گفت: شورای اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ای اداره کل دامپزشکی استان کرمان با رویکرد شفافیت و دفاع از حقوق بهداشتی مردم، تولید محتوا و اخبار حوزه دامپزشکی را در سطح استان به شکل منظم و مستمر مورد پایش و ارزیابی قرار می دهد و پاسخگویی به موقع به رسانه را در دستور کار دارد و تمام سعی خود را می نماید تا با عملکرد کافی و وافی و نمود موفقیت ها و قدرت تولید داخل به اهداف این جهاد در حوزه دامپزشکی جامه عمل بپوشاند.
دکتر جواد نگارستانی عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان کرمان و مسئول اداره روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در پایان خواستار حمایت های لازم از فعالان این قشر توسط مدیران و مسئولان مربوط شد و گفت: بسیار خرسندم که با گذاشتن بار این مسئولیت بر دوش روابط عمومی ادارات، یکبار دیگر بر اهمیت این بخش در کشور تأکید شد و مقدمهای را فراهم نمود که همه مسئولان دستگاههای کشور بیانات و نگاه شخصی مقام معظم رهبری به جایگاه روابط عمومی را الگو قرار دهند و از فعالان این قشر حمایت نمایند.
نظر دهید