توصیه های رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم در خصوص بیماری هاری و پیشگیری از بیماری
مسعود اسدی پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم گفت: هاری نوعی عفونت ویروسی دستگاه اعصاب مرکزی است که قابل انتقال بین حیوان و انسان بوده و معمولا به واسطه گزش حیوان هار به انسان منتقل میشود و در صورت بروز علائم بیماری در انسان، متاسفانه همیشه کشنده است، اما خوشبختانه با وجود کشندگی بالای بیماری، در صورت انجام تمامی مراحل پیشگیری و درمان شامل شستوشوی صحیح محل گزش با آب و صابون و مواد ضدعفونی کننده، واکسیناسیون و تزریق به موقع سرم ضدهاری، میتوان از ابتلا به هاری پیشگیری کرد.
معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تقدیر از زحمات جهادگران رزمایش های جهاد دامپزشکی:
رزمایش های جهادی یعنی همان روحیه جهادی و خالصانه، صادقانه و بیریا کار کردن
معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور برگزاری منظم رزمایش های جهاد دامپزشکی را حفظ حضور سربازان گمنام سلامت در میان روستاییان و عشایر را مایه دلگرمی این قشر تولید کننده بی مدعا که همواره جزء ذخایر اصلی انقلاب بوده اند دانست.
هشدار دامپزشکی بم نسبت به مصرف خودسرانه دارو در درمان دام و طیور
مسعود اسدی پور رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بم در خصوص مصرف خودسرانه دارو جهت درمان دام و طیور هشدار داد و گفت: استفاده غیر منطقی از آنتیبیوتیکها در طول دوره درمان می تواند منجر به بروز افزایش مقاومت آنتی بیوتیکی شود و تجویز داروهای آنتی بیوتیک تحت نظارت دامپزشک مجاز می باشد.
آغاز عملیات مایه کوبی رایگان جمعیت گاو وگوساله بر علیه بیماری لمپی اسکین(LSD) در بم
مسعود اسدی پور رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بم از مایه کوبی تعداد 4هزار و 600 راس گاو و گوساله بر علیه بیماری لمپی اسکین از ابتدای آذر ماه خبر داد و گفت: بیماری لمپی اسکین یک بیماری ویروسی با واگیری بالا در گاو و گوساله و با علائمی همچون ظهور کهیر بر روی پوست گاوها و التهاب بر روی گردن و کشاله های ران گاو و بروز تب، برجستگی ها و ضایعات پوستی، آبریزش بینی و چشم، کاهش شیردهی و ... می باشد.
افتتاح آزمایشگاه دامپزشکی در بم
اولین آزمایشگاه دامپزشکی شرق استان کرمان در بم به بهره برداری رسید.
بازدید مشترک رئیس شبکه دامپزشکی ،شهردار بم و اعضای شورای اسلامی شهر بم از کشتارگاه صنعتی دام
به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بم، مسعود اسدی پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان با حضور ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر از کشتارگاه صنعتی دام بازدید کردند.
پیام تبریک سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان به مناسبت فرا رسیدن14 مهر روز ملی دامپزشکی
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان طی پیامی روز ملی دامپزشکی را به همه دست اندرکاران این عرصه تبریک گفت.
بازدید مشترک تیم دادگستری،اماکن نیروی انتظامی، دامپزشکی و بهداشت محیط شهرستان بم از رستوران ها و مراکز عرضه فراورده خام دامی
مسعود اسدی پور گفت:در یک طرح ضربتی بمنظور انجام اقدامات پیشگیرانه و تضمین سلامت همشهریان، بازدید مشترکی از رستوران ها و مراکز عرضه فراورده خام دامی توسط تیم مشترک دادگستری،اماکن نیروی انتظامی،شبکه دامپزشکی ، بهداشت محیط و اتاق اصناف در سطح شهرستان بم انجام شد.
:
توصیه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم در خصوص بیماری آنتروتوکسمی اشاره کرد و گفت: بیماری آنتروتوکسمی یا قلوه نرمی بیماری است که بیشتر در فصل پاییز و بهار و مواقعی که جیره دام در حال تغییر است بروز میکند و این بیماری که غالبا در بین دام هایی نظیر گوسفند و بز شیوع پیدا می کند و در شرایط حاد می تواند باعث تلف شدن دام شود.
پیام تبریک سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس
دکتر صدیقه کاظمی نیا سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان طی پیامی آغاز هفته دفاع مقدس را به ملت شهید پرور ایران اسلامی به ویژه رزمندگان، جانبازان، آزادگان سرافراز و خانواده معظم شهدا و همکاران خود در این اداره کل تبریک گفت.