پایش مستمر سلامت فرآوردههای خام دامی توسط اکیپ های نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر در ایام محرم
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر بیان کرد: در راستای حفظ سلامت عمومی و امنیت غذایی مردم، کارشناسان اداره دامپزشکی نرماشیر بصورت سرزده و دوره ای از مراکز عرضه فرآوردههای خام دامی، رستوران ها و... بازدید می کنند.
به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر فیروزه زارع پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت: کارشناسان اداره دامپزشکی در این بازرسی های بهداشتی و پایش ها، بر رعایت موازین بهداشتی، بستهبندیهای مجاز و دارای تاریخ معتبر، رعایت زنجیره سرد جهت حمل و عرضه فرآورده ها، تأکید می کنند تا محصولی ایمن به دست شهروندان برسد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر تاکید کرد: طرح تشدید نظارتهای بهداشتی که از ماه رمضان و نوروز آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و در ایام محرم، به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا، با شدت بیشتری اجرا خواهد شد.
زارع پور با اشاره به شیوع برخی بیماریهای مشترک بین انسان و دام، به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که ممکن است از طریق دامهای آلوده به انسان منتقل شود از تمام شهروندان و خیرین درخواست کرد، کشتار دامهای قربانی خود را در محل کشتارگاه های صنعتی دام انجام دهند.
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در اسرع وقت موضوع را با شماره تماس ۰۳۴- ۴۴۲۷۰۷۰۰ در میان بگذارند.
نظر دهید