یکشنبه 07 تیر 1405

flag
  • 1397/07/24 - 07:00
  • تعداد بازدید : 480
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آغاز فاز واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در شهرستان بم

مسعود اسدی پور رئیس شبکه دامپزشکی از آغاز فاز عملیات واکسیناسیون تب برفکی گاو و گوساله در شهرستان بم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان،وی گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع واکسینه کردن دامها با تلاش نیروهای دامپزشکی این شبکه در حال انجام است.
مسعود اسدی پور در شرح بیماری بیان کرد: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی واگیردار می باشدو علایم آن شامل تب ، بی اشتهایی، کاهش تولید شیر، ایجاد تاول در دهان و لنگش می باشد.
وی در ادامه افزود: در صورت شیوع بیماری تب برفکی خسارات اقتصادی فراوانی به واحدهای پرورش دام وارد می شود، لذا تأکید نمود که قاچاق دام و خرید و فروش دامهای بدون شناسنامه از دیگر عوامل شیوع بیماری تب برفکی بوده که امیدواریم دامداران و دهیاران با توجه به توصیه های دامپزشکی نسبت به پیشگیری از این بیماری همکاری لازم را با نیروهای این شبکه تا اتمام کامل طرح داشته باشند.
این مقام مسئؤل در پایان از دامداران شهرستان بم درخواست کرد: ضمن همکاری با اکیپهای دامپزشکی در جهت واکسینه نمودن دامهای خود، در صورت مشاهده علایم بیماری در دامها مراتب را بلافاصله به شبکه دامپزشکی شهرستان بم برای اقدامات سریع و ضربتی کنترل بیماری اعلام نمایند.

  • گروه خبری : اخبار شهرستانهای صفحه اول
  • کد خبر : 1029
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور