تشدید نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی شهربابک
رئیس دامپزشکی شهربابک گفت: کنترل و نظارت بهداشتی تیم های نظارت شبکه دامپزشکی شهربابک، ویژه ایام نوروز تشدید می شود.
هشدار دامپزشکی بم درخصوص مدیریت جیره دامها در پیشگیری از بیماری آنتروتوکسمی
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ، مسعود اسدی پور رئیس دامپزشکی این شهرستان با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار و بیماری آنتروتوکسمی که یکی از بیماریهای رایج در فصل تغییر جیره می باشد به دامداران و عشایر شهرستان در خصوص مدیریت جیره دامها هشدار داد .
آغاز فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در شهرستان راور
رئیس دامپزشکی شهرستان راور از آغاز فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان راور برای 950 دام سنگین خبرداد
توصیه های بهداشتی رئیس دامپزشکی شهرستان نرماشیر در خصوص خرید و نگهداری و رهاسازی ماهی قرمز
رئیس دامپزشکی شهرستان نرماشیر اظهار داشت : همه ساله در آستانه سال نو بازار خرید ماهی قرمز رونق می گیرد و مردم این ماهی زینتی را بر سر سفره های هفت سین خود میبرند، اما نکات بهداشتی زیادی در مورد نحوه حفظ سلامت و نگهداری ماهی قرمز وجود دارد که بسیاری از مردم از آن مطلع نیستند.
دکتر بنی اسد سرپرست دامپزشکی شهرستان رابر :
عدم خریداری ماهی قرمز از مراکز غیر مجاز
دکتر بنی اسد سرپرست دامپزشکی شهرستان رابر گفت :با توجه به وضعیت بیماری کرونا در کشور و احتمال انتقال بیماری به صورت مکانیکی از طریق فروش ماهی قرمز بدینوسیله به آگاهی و اطلاع مردم شهرستان رابر می رساند که عامل بیماری کرونا برای ماهی بیماری زا نیست ولی در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و ایمنی ازطریق آب و سطح بدن ماهی به صورت مکانیکی قابلیت انتقال به انسان می باشد.
طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی دام سبک شهرستان رابر
دکتر بنی اسد سرپرست دامپزشکی شهرستان گفت:طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام سبک با همکاری بخش خصوصی در سطح شهرستان در حال اجرا می باشد.
برگزاری کلاس آموزشی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)
دکتر بنی اسد سرپرست دامپزشکی شهرستان رابر گفت:به منظور افزایش آگاهی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) کلاس آموزشی در محل کمیته امداد توسط شبکه دامپزشکی برگزار شد.
الزامات و توصیه های بهداشتی دامپزشکی بم برای خرید و نگهداری ماهی قرمز
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان ، مسعود اسدی پور رئیس اداره دامپزشکی بم با آرزوی سلامتی برای هموطنان عزیز گفت: با توجه به اینکه در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز و خرید ماهی قرمز قرارداریم و با وجود شیوع و پراکنش ویروس کرونا در کشور توصیه می شود به منظور پیشگیری از بروز مخاطرات بهداشتی احتمالی حتما به موارد بهداشتی در خرید ماهی قرمز دقت فرمایید.
رئیس دامپزشکی شهرستان بافت:
همشهریان گرامی توصیههای بهداشتی خرید و نگهداری ماهی قرمز را رعایت نمایند.
رئیس دامپزشکی شهرستان بافت،پیشاپیش ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و آرزوی سلامتی برای همشهریان عزیز و با توجه به شیوع و پراکنش ویروس کرونا در کشور از رعایت نکات بهداشتی لازم در هنگام خرید و نگهداری ماهی قرمز خبر داد.
مدیر کل دامپزشکی استان کرمان:
هدفمند کردن مدیریت بیماری های دامی از جمله اهداف دامپزشکی است
نشست تیم بررسی و مطالعات اپیدمیولوژیک و آنالیز خطر بیماری های دامی در محل اداره کل دامپزشکی استان کرمان با حضور مدیر کل دامپزشکی استان کرمان، معاون سلامت، روسا و کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمان و شبکه دامپزشکی شهرستان بم در محل اداره کل دامپزشکی استان کرمان با رعایت پروتکلهای بهداشتی مقابله با بیماری کرونا از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار گردید.