رصد مستمر سردخانهها به منظور تضمین سلامت فرآوردههای دامی و امنیت غذایی مصرفکنندگان
با اجرای طرح تشدید نظارتهای مشترک دامپزشکی و جهاد کشاورزی در شهرستان رابر، سردخانهها و مراکز نگهداری فرآوردههای خام دامی از نظر بهداشتی و فنی بهطور مستمر پایش شده و با متخلفین برخورد قانونی میشود.
به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان رابر، الهه معینی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رابر گفت: در راستای ارتقاء سلامت عمومی و تأمین امنیت غذایی، طرح تشدید نظارتهای بهداشتی بر مراکز نگهداری و عرضه فرآوردههای خام دامی در حال اجراست و بازدیدهای مستمر از سردخانهها نیز در دستور کار قرار دارد.
در قالب این طرح، بازدیدهای مشترک دامپزشکی و جهاد کشاورزی بهصورت منظم از واحدهای مرتبط انجام میشود تا وضعیت نگهداری و عرضه این فرآوردهها از نظر رعایت ضوابط بهداشتی و فنی مورد بررسی قرار گیرد.
معینی اظهار داشت: علاوه بر مراکز تولید و عرضه، سردخانههای نگهداری فرآوردههای دامی نیز بهطور ویژه تحت نظارت قرار گرفته و شاخصهایی از جمله دمای استاندارد نگهداری، شرایط بهداشتی محیط، سلامت بستهبندی، تاریخ تولید و انقضا مورد ارزیابی قرار میگیرد.
وی، هدف از اجرای این برنامه را پیشگیری از عرضه محصولات ناسالم و ارتقاء سطح سلامت فرآوردههای خام دامی عنوان کرد و افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف نیز اقدامات قانونی لازم در چارچوب مقررات انجام خواهد شد.
نظر دهید