دوشنبه 01 تیر 1405

flag
  • 1405/03/31 - 09:07
  • تعداد بازدید : 20
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

رصد مستمر سردخانه‌ها به منظور تضمین سلامت فرآورده‌های دامی و امنیت غذایی مصرف‌کنندگان

با اجرای طرح تشدید نظارت‌های مشترک دامپزشکی و جهاد کشاورزی در شهرستان رابر، سردخانه‌ها و مراکز نگهداری فرآورده‌های خام دامی از نظر بهداشتی و فنی به‌طور مستمر پایش شده و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان رابر، الهه معینی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رابر گفت: در راستای ارتقاء سلامت عمومی و تأمین امنیت غذایی، طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در حال اجراست و بازدیدهای مستمر از سردخانه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

 

در قالب این طرح، بازدیدهای مشترک دامپزشکی و جهاد کشاورزی به‌صورت منظم از واحدهای مرتبط انجام می‌شود تا وضعیت نگهداری و عرضه این فرآورده‌ها از نظر رعایت ضوابط بهداشتی و فنی مورد بررسی قرار گیرد.

 

معینی اظهار داشت: علاوه بر مراکز تولید و عرضه، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های دامی نیز به‌طور ویژه تحت نظارت قرار گرفته و شاخص‌هایی از جمله دمای استاندارد نگهداری، شرایط بهداشتی محیط، سلامت بسته‌بندی، تاریخ تولید و انقضا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

وی، هدف از اجرای این برنامه را پیشگیری از عرضه محصولات ناسالم و ارتقاء سطح سلامت فرآورده‌های خام دامی عنوان کرد و افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف نیز اقدامات قانونی لازم در چارچوب مقررات انجام خواهد شد.

  • گروه خبری : اخبار شهرستان رابر
  • کد خبر : 355644
کلمات کلیدی
روابط عمومی ادمین پورتال کرمان

روابط عمومی ادمین پورتال کرمان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور